Hitta lugnet och drivkraften med
tekniker från mental träning
Hitta lugnet och drivkraften med
tekniker från mental träning
Hitta lugnet och drivkraften med
tekniker från mental träning
Hitta lugnet och drivkraften med
tekniker från mental träning

Mental träning centralt i Malmö

LEDARSKAP       UTVECKLING       LIVSSTIL       SÖMN

Det finns många skäl att träna mentalt – för att må bättre, fungera bättre och för att nå dina livsmål – för att prestera bättre, hitta dig själv och göra det du innerst inne vill – för att bli gladare, friskare och mer tillfreds med dig själv och livet du lever. Jag erbjuder samtal i Mental träning för personlig utveckling. Träningen är långsiktig och enskilda träningsmoment vävs succesivt samman till en helhet. Fokus ligger på att upptäcka och utveckla resurser hos dig själv.

Jag erbjuder också Mental träning med inriktning på ett eller flera av mina specialområden: Efter en kris, Högkänslighet, Läkande skrivande, Sömnproblem och Mobbning. Samt Mindfulness- baserad stressreduktion, MBSR, kombinerad med Mental träning.

Läs mer
Boka en tid
Kurser

Helena Linnerborg

UTBILDNING

Instruktör i Personlig mental träning: Utbildad vid MB Expandera, Malmö

1 Utbildning i personligt ledarskap med Anders Haglund, LifeVision AB: Mental Klarhet – Framgång & Ledarskap

2 Utbildning i ledarskap med Anders Haglund, LifeVision AB: Mental Klarhet – Framgång & ledarskap.

Instruktör i Mindfulness: Utbildad i MBSR* – steg 1, enligt Center For Mindfulness av Katarina Lundblad, Malmö
*) Mindfulnessbaserad stressreduktion

Instruktör i Mindful Self-compassion, Självmedkänsla

Har också genomgått kurser i Kriskunskap, Mindful yoga, Mediyoga, Sömn, Högkänslighet, Självbiografiskt skrivande och Interpersonal Mindful Program

Akademisk bakgrund: Fastighetsmäklare med inriktning på juridik

Gruppledare i SFH Skåne, Sveriges förening för högkänsliga

Frågor och svar
Klicka här för att läsa frågor och svar.
Kan jag använda mitt friskvårdsbidrag till PMT? Svar: Ja, PMT för stresshantering.

Är PMT lämpligt för kvinnor och män i alla åldrar? Svar: Ja, absolut!

Hur många coachande samtal behöver man? Svar: Det beror helt på vad man vill uppnå, men 4 – 7 samtal är vanligt.

Hur mycket tid behöver jag lägga på reflektion och träning? Svar: Ju mer tid desto bättre för dig, men man integrerar träning och reflektion i sin vardag.

Kan jag lägga upp min PMT-träning på flera år? Svar: Det går utmärkt.

Finns det fördelar med ett snabbt tempo i upplägget? Svar: Ja, om du är motiverad och behöver förändringar snabbt. Eller om du har det väldigt jobbigt och behöver mycket stöd.

Vilken är den vanligaste tidsintervallen för coachande samtal? Svar: Två veckor.

Kan jag utvecklas mycket genom PMT? Svar: Du kan utvecklas mycket – hela livet.

Måste jag verkligen göra något själv? Kan jag inte bara bli coachad? Svar: Jo, i princip. Men det händer mycket mer med dig om du tränar och reflekterar.

Kan jag bli en bättre ledare med PMT? Svar: Ja, att utvecklas i olika avseenden är viktigt för att kunna leda sig själv, vilket är en förutsättning för att vara en riktigt bra och stark ledare för andra människor.

Kan jag lösa mina problem med PMT? Svar: Ja, absolut! PMT är lösningsfokuserad.

Är PMT lämpligt för ungdomar som har det jobbigt på olika sätt? Svar: Mycket lämpligt.

Vilket är det vanligaste problemet som klienter har? Svar: Svag självkänsla.

Kan jag få bättre träningsresultat med PMT? Svar: Ja, mycket bättre!

Kan man komma två personer och dela på kostnaden? Svar: Det går bra.

Kan man träna flera stycken tillsammans? Svar: Absolut!

Är PMT lämpligt om man är pensionerad och vill ha stöd att skapa en hälsosam och rolig livsstil? Svar: Mycket lämpligt.

Om man vill utveckla sin fulla potential – vilket är bästa sättet att lägga upp samtalen? Svar: Då kan man ha några coachande samtal varannan vecka och sedan fortsätta med samtal mer sällan, kanske två till fyra ggr om året.

På vilket sätt har PMT utvecklat dig, Helena? Svar: Jag har fått många goda insikter som hjälper mig i livet. Jag har en stark självkänsla och ett gott självförtroende för sådant som intresserar mig, och jag har god självkännedom. Jag tränar på att känna tillit till att saker och ting ordnar sig efter hand och att stå upp för mig själv i alla lägen.
I contacted Helena to help me with eating more healthy. In the first three weeks I have been given very clear instructions and challenges.
Chris
Jag fick till en ständig förbättring och efter en månad hade jag inte längre något sömnproblem.
Jenny
Du utstrålar ett sådant lugn, säger så många kloka saker och har en så mjuk och behaglig röst. Det här är du mycket bra på!
Madde
Sammanfattningsvis kan jag varmt rekommendera mental träning som metod och Helena som personlig mental tränare.
Heléne